Editorial/Institución editora: 
Revista interuniversitaria: Universidades de Granada, Valladolid, Almería, Málaga, Complutense de Madrid, Las Palmas, Murcia, La Laguna, Córdoba y Jaén.
Tipo de publicación: 
Revistas
Descripción: 

Número 13. Enero de 2010. Sumario

Artículos


Julieta Ojeda Alba y Rosa María Jiménez Catalán: «Vocabulary gender patterns in EFL compositions: a cross sectional and longitudinal study».


María Martínez Lirola y María Tabuenca Cuevas: «Applying genre theory to improve exposition-type essay writing».


Sonia Baelo: «Blended learning and the European Higher Education area: The use of webquests».


R. Sahragard, A. Rahimi e I. Zaremoayyedi: «An in-depth evaluation of interchange series (3rd edition)».


Sasa Jazbec: «Zur Rolle der literarischen Lesestrategien bei Lehramtstudierenden. Eine Fallstudie am Beispiel slowenischer Germanistikstudentinnen und -studenten».


***Cristina del Moral Barrigüete: «How to teach spanish as a second language based on a textual progression method».


Begoña Clavel Arroitia y María Goretti Zaragoza Ninet: «Implementation of an innovation in education project in the Degree of English Studies at the University of Valencia».


Ruth M. H. Wong: «The effectiveness of using english as the sole medium of instruction in english classes: student responses and improved english proficiency».


Javier Villoria: «Juan Steffan y su instrucción o tratado para la enseñanza de la pronunciación del inglés».


Sonia López Serrano: «Learning languages in study abroad and at home contexts: A critical review of comparative studies».


***Jane Mattisson: «Teaching international students in english. A matter of culture».


Irene Alonso Aparicio: «Retroalimentación negativa mediante reformulaciones correctivas: Impacto en el desarrollo de la distinción modal en español como segunda lengua».


Francisco Gutiérrez Díez: «Aprendizaje/enseñanza del ritmo inglés en la educación primaria y secundaria».


Reseñas


Hélène Vanthier, L'enseignement aux enfants en classe de langue, por Brigitte Urbano Marchi.


Amando López Valero, Isabel Jerez Martínez y Eduardo Encabo Fernández, Claves para una enseñanza artístico-creativa: la dramatización, por Catalina González Las.


José Manuel Vez, Carmen Guillén Díaz y Manuel González Piñeiro, Perfil competencial en idiomas e interculturalidad de los egresados universitarios en el desempeño de sus profesiones, por Daniel Madrid.


Antonio Martínez González, Historia de las ideas lingüísticas. Gramáticos de la España meridional, por Belén Martínez Rodríguez.


Correo electrónico: 
16/06/2016 Publicaciones