English
The main objective of this conference is to gather researchers and teachers in an exchange on recent research in the field and its implications for the language classroom.
Two types of proposals, talks and workshops, on one of the following topics will be considered:
Second and Foreign language acquisition
Analysis of didactic materials for teaching SFL: What geolectal variety to use in text books?
The teaching of grammar in SFL classes.
Language and culture: How to teach culture in SFL classes?
Norms and linguistic variation in SFL classes
New perspectives on the teaching of SFL
New technologies: CALL applied to SFL classes
The proposal must include:
1. Personal information:
Title of the proposal and type (talk or workshop)
Name and affiliation of the author
Mailing address of the institution
Telephone number
Fax number
Email address
2. A 100 to 150 words outline of the paper to be presented in Spanish and translated into English or French.
3. Description of equipment necessary for your presentation (projector, computer, VHS, etc.)
Please, send your proposals by email to the coordinator of the event, Luis Ochoa, lochoa@alcor.concordia.ca, before January 15, 2008.
All the presentations (talk or workshops) will last one hour and will include a time for questions and discussion. Authors will be notified in February 2008 if their proposals have been accepted.
EspañolEste coloquio tiene como objetivo reunir a docentes e investigadores en un foro de discusión sobre recientes investigaciones en el campo y su implicación en la clase de lengua.Se tendrán en cuenta dos tipos de propuestas, ponencia o taller, sobre los siguientes temas:Adquisición del lenguaje y aprendizaje de L2Análisis de materiales didácticos para la enseñanza de ELE: ¿qué variedad geolectal utilizar en los libros de texto?La enseñanza de la gramática en las clases de ELE.Lengua y cultura: ¿cómo enseñar cultura en las clases de ELE?Norma y variación lingüística en la enseñanza del ELE.Nuevas perspectivas en la enseñanza del ELE.Nuevas tecnologías aplicadas a la enseñanza del ELE.La propuesta debe incluir:1. Hoja de información personal:Título de la presentación y modalidad (ponencia o taller)Nombre y afiliación del autorDirección postal de la institución de la que dependeNúmero de teléfono y faxDirección de correo electrónicoTítulos profesionales en los que se tendrá que especificar el área y comenzar por los más recientes (máximo 4 líneas)2. Un resumen (100 a 150 palabras) del objetivo y el desarrollo del tema que se tratará durante la ponencia o el taller, en español y traducido al inglés o al francés.3. Tipo de equipamiento necesario para la presentación (proyector, computadora, vídeo, etc.)Por favor, envíen sus propuestas como anexo a la dirección de correo electrónico del coordinador del evento, Luis Ochoa, lochoa@alcor.concordia.ca, antes del 15 de enero de 2008.Todas las presentaciones (ponencias o talleres) tendrán una duración de una hora en la que se incluyen los períodos de debate. Una vez pasado el proceso de selección, se notificará la aceptación o rechazo de propuestas en febrero de 2008.