Ana María Ducasse
Nombre:
Ana María
Apellidos:
Ducasse
Sexo:
Mujer
Categoría profesional:
Lecturer & Program Coordinator
Hispanista Emérito:
No
Universidad/Centro de investigación:
La Trobe University
Departamento/Centro:
Spanish Program (with Portuguese, Catalan and Galician)
País:
Australia
Página de internet personal:
Trabajos publicados:
Publicaciones:
Assessing paired orals: Raters orientation to interaction, en colaboración con A. Brown. En L. Taylor & G. Wigglesworth (Eds) Pair work in learning and assessment contexts. Special Issue on Paired Interaction, Language Testing, vol. 26, nº. 3, 2009, págs. 423-443.
Raters as scale makers for an L2Spanish speaking test: Using paired test discourse to develop a rating scale for communication interaction; En A. Brown & K. Hill (Eds) Tasks and Criteria in Performance Assessment (1-22) Frankfurt: Peter Lang, 2009.
La evaluación de la interacción en pruebas orales en parejas: un baremo empírico basado en el discurso de nivel inicial. ALFAL XV conference proceedings, 2008.
How do candidates view interaction in a paired oral. In Gitsaki, C. (Ed.), Language and languages: Global and Local tensions. (págs. 184-200). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2007.
La autoevaluación como parte de la nota semestral. redELE: Revista Electrónica de Didáctica ELE, nº. 0, 2004. Enlace al texto.
Conferencias:
Toeing the line: mapping graduate attributes on to assessment in the Humanities & Social Sciences. HERDSA.
Spanish cultural cooperation grant, 2009.
IDP Australia grant collaborating with Dr Annie Brown on The role of interactive communication in IELTS speaking and its impact on candidates preparedness for study or training contexts, 2009.
Assessing paired orals: Raters orientation to interaction, en colaboración con A. Brown. En L. Taylor & G. Wigglesworth (Eds) Pair work in learning and assessment contexts. Special Issue on Paired Interaction, Language Testing, vol. 26, nº. 3, 2009, págs. 423-443.
Raters as scale makers for an L2Spanish speaking test: Using paired test discourse to develop a rating scale for communication interaction; En A. Brown & K. Hill (Eds) Tasks and Criteria in Performance Assessment (1-22) Frankfurt: Peter Lang, 2009.
La evaluación de la interacción en pruebas orales en parejas: un baremo empírico basado en el discurso de nivel inicial. ALFAL XV conference proceedings, 2008.
How do candidates view interaction in a paired oral. In Gitsaki, C. (Ed.), Language and languages: Global and Local tensions. (págs. 184-200). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2007.
La autoevaluación como parte de la nota semestral. redELE: Revista Electrónica de Didáctica ELE, nº. 0, 2004. Enlace al texto.
Conferencias:
Toeing the line: mapping graduate attributes on to assessment in the Humanities & Social Sciences. HERDSA.
Spanish cultural cooperation grant, 2009.
IDP Australia grant collaborating with Dr Annie Brown on The role of interactive communication in IELTS speaking and its impact on candidates preparedness for study or training contexts, 2009.
Fuente de información:
La propia hispanista.
Hispanista Histórico:
No
Hispanista:
Si