Lloyd H. Davies
Nombre:
Lloyd H.
Apellidos:
Davies
Categoría profesional:
Senior Lecturer
Hispanista Emérito:
No
Departamento/Centro:
Department of Languages, Translation & Media, University of Wales Swansea [ver información del centro]
País:
Reino Unido
Trabajos publicados:
Juan Carlos and the question of undecidabilty in 'Boquitas pintadas', en: Iberoromania , n.º 41, 1995, págs. 94-101.
Representation and Reflexivity in Puig's 'Boquitas pintadas', en: Romance Studies, n.º 25, 1995, págs. 59-68.
Projections of Peronism in Argentine Autobiography, Biography and Fiction. Cardiff: University of Wales Press, 2007.
Eva in the Shadows: the Partial Revenge of Dr Pedro Ara, en: Hispanic Research Journal, n.º 8, 2007, págs. 123-140.
Sight, Sensibility, Simulation: Tomás Eloy Martínez's 'El vuelo de la reina', en: Neophilologus (2007).
Imperfect Portraits of a Postcolonial Heroine: Laura Restrepo's 'La novia oscura', en: Modern Language Review, n.º 102, 2007, págs. 1035-1052.
Sexual/Textual Anxieties: Refashioning Borges in Tomás Eloy Martínez's 'El vuelo de la reina', en: Bulletin of Spanish Studies (2008).
Representation and Reflexivity in Puig's 'Boquitas pintadas', en: Romance Studies, n.º 25, 1995, págs. 59-68.
Projections of Peronism in Argentine Autobiography, Biography and Fiction. Cardiff: University of Wales Press, 2007.
Eva in the Shadows: the Partial Revenge of Dr Pedro Ara, en: Hispanic Research Journal, n.º 8, 2007, págs. 123-140.
Sight, Sensibility, Simulation: Tomás Eloy Martínez's 'El vuelo de la reina', en: Neophilologus (2007).
Imperfect Portraits of a Postcolonial Heroine: Laura Restrepo's 'La novia oscura', en: Modern Language Review, n.º 102, 2007, págs. 1035-1052.
Sexual/Textual Anxieties: Refashioning Borges in Tomás Eloy Martínez's 'El vuelo de la reina', en: Bulletin of Spanish Studies (2008).
Asociaciones a las que pertenece:
- Association of Hispanists of Great Britain and Ireland
Fuente de información:
El propio hispanista. http://www.swansea.ac.uk/staff/academic/artshumanities/davieslh/
Hispanista:
Si