Ana Corbalán Vélez
Nombre:
Ana
Apellidos:
Corbalán Vélez
Categoría profesional:
Associate Professor of Spanish
Hispanista Emérito:
No
Universidad/Centro de investigación:
University of Alabama
Departamento/Centro:
Department of Modern Languages and Classics, University of Alabama at Tuscaloosa [ver información del centro].
País:
Estados Unidos
Estado:
1
Página de internet personal:
Trabajos publicados:
BOOKS:
El cuerpo transgresor en la narrativa española contemporánea. Madrid: Ediciones Libertarias, 2009.
Toward a Multicultural Configuration of Spain: Local Cities, Global Spaces. Co-edited with Ellen Mayock. Under contract with Fairleigh Dickinson University Press. Forthcoming 2014.
Memorias fragmentadas: Mirada transatlántica a la resistencia femenina contra las dictaduras. Under review.
SPECIAL ISSUE:
Hacia una redefinición del feminismo y de los estudios de género en el siglo XXI. Special Issue Letras Femeninas. Co-edited with Margaret Frohlich. Forthcoming Summer 2015.
BOOK CHAPTERS:
“Feminine Voices of Resistance against Dictatorships: Prison Memories from Spain and Argentina.” Dictatorships in the Hispanic World: Transatlantic and Transnational Perspectives. Eds. Julia Riordan and Patricia Swier. Fairleigh Dickinson UP, 2013. 23-47.
“Searching for Justice in Return to Hansala, by Chus Gutiérrez: Cultural Encounters between Africa and Europe.” Across the Straits: New Visions of Africa in Contemporary Spain. Eds. Debra Faszer-McMahon and Victoria Ketz. Ashgate Press. Forthcoming 2014.
“Questioning Cultural Hybridity in Spain: Perceptions of Latin American Immigration in Contemporary Cinema.” Collapse, Catastrophe, and Rediscovery: Spain’s Cultural Panorama in the Twenty First Century. Eds. Jennifer Brady, Ibon Izurieta, and Ana María Medina. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. Forthcoming 2014. 73-91.
“Cuerpos femeninos de resistencia en la prisión: Mirada fílmica de Azucena Rodríguez y Belén Macías.” Gynocine: Teoría de género, filmología y praxis cinematográfica. Ed. Barbara Zecchi. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza, Amherst: University of Massachusetts 2013. 241-255.
“Ethical Questions about Human Trafficking During Times of Dictatorship: Kidnapped Children in Spain and Argentina.” Transatlantic Studies Reader: Iberia, Latin America, Africa. Eds. Cecilia Enjuto-Rangel, Sebastiaan Faber, Pedro Garía-Caro, and Robert Newcomb. Under consideration by Duke UP.
“Redefinición de la identidad nacional en Princesas: Una mirada paradójica a la inmigración.” Estudios Hispánicos en el S.XXI. Ed. Ana Kuzmanovic. University of Belgrade. 2013.
“Cartografías de la otredad: Nuevo racismo en el cine español.” Nuevas aproximaciones al cine hispánico: Migraciones temporales, textuales y étnicas en el bicentenario de las independencias iberoamericanas (1810-2010). Ed. Santiago Juan-Navarro and Joan Torres-Pou. Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias, 2011.195-211.
“Algún amor que no mate: Dulce Chacón ante la violencia de género.” Teatro, novela y cine en los inicios del siglo XXI. Ed. José Romera Castillo. Madrid: Visor, 2008. 175-186.
El cuerpo transgresor en la narrativa española contemporánea. Madrid: Ediciones Libertarias, 2009.
Toward a Multicultural Configuration of Spain: Local Cities, Global Spaces. Co-edited with Ellen Mayock. Under contract with Fairleigh Dickinson University Press. Forthcoming 2014.
Memorias fragmentadas: Mirada transatlántica a la resistencia femenina contra las dictaduras. Under review.
SPECIAL ISSUE:
Hacia una redefinición del feminismo y de los estudios de género en el siglo XXI. Special Issue Letras Femeninas. Co-edited with Margaret Frohlich. Forthcoming Summer 2015.
BOOK CHAPTERS:
“Feminine Voices of Resistance against Dictatorships: Prison Memories from Spain and Argentina.” Dictatorships in the Hispanic World: Transatlantic and Transnational Perspectives. Eds. Julia Riordan and Patricia Swier. Fairleigh Dickinson UP, 2013. 23-47.
“Searching for Justice in Return to Hansala, by Chus Gutiérrez: Cultural Encounters between Africa and Europe.” Across the Straits: New Visions of Africa in Contemporary Spain. Eds. Debra Faszer-McMahon and Victoria Ketz. Ashgate Press. Forthcoming 2014.
“Questioning Cultural Hybridity in Spain: Perceptions of Latin American Immigration in Contemporary Cinema.” Collapse, Catastrophe, and Rediscovery: Spain’s Cultural Panorama in the Twenty First Century. Eds. Jennifer Brady, Ibon Izurieta, and Ana María Medina. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing. Forthcoming 2014. 73-91.
“Cuerpos femeninos de resistencia en la prisión: Mirada fílmica de Azucena Rodríguez y Belén Macías.” Gynocine: Teoría de género, filmología y praxis cinematográfica. Ed. Barbara Zecchi. Zaragoza: Prensas de la Universidad de Zaragoza, Amherst: University of Massachusetts 2013. 241-255.
“Ethical Questions about Human Trafficking During Times of Dictatorship: Kidnapped Children in Spain and Argentina.” Transatlantic Studies Reader: Iberia, Latin America, Africa. Eds. Cecilia Enjuto-Rangel, Sebastiaan Faber, Pedro Garía-Caro, and Robert Newcomb. Under consideration by Duke UP.
“Redefinición de la identidad nacional en Princesas: Una mirada paradójica a la inmigración.” Estudios Hispánicos en el S.XXI. Ed. Ana Kuzmanovic. University of Belgrade. 2013.
“Cartografías de la otredad: Nuevo racismo en el cine español.” Nuevas aproximaciones al cine hispánico: Migraciones temporales, textuales y étnicas en el bicentenario de las independencias iberoamericanas (1810-2010). Ed. Santiago Juan-Navarro and Joan Torres-Pou. Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias, 2011.195-211.
“Algún amor que no mate: Dulce Chacón ante la violencia de género.” Teatro, novela y cine en los inicios del siglo XXI. Ed. José Romera Castillo. Madrid: Visor, 2008. 175-186.
Fuente de información:
La propia hispanista. http://mlc.ua.edu/profiles/ana-corbalan/
Hispanista:
Si