Roy Norton

Nombre: 
Roy
Apellidos: 
Norton
Sexo: 
Hombre
Categoría profesional: 
Profesor de Literatura Española
Hispanista Emérito: 
No
Universidad/Centro de investigación: 
University of Oxford
Departamento/Centro: 
Sub-faculty of Spanish
País: 
Reino Unido
Página de internet personal: 
Trabajos publicados: 
Book

Lope de Vega, San Nicolás de Tolentino, Teatro del Siglo de Oro, Ediciones críticas, 208 (Kassel: Reichenberger, 2016).

Articles

 “¡España viva!”: Personifications of Spain in Lope de Vega´s comedias de santos, in Anuario Lope de Vega, Vol. 23 (2017): 361-81.

"Ironic Allusion and the Human Mind in Calderón´s La cisma de Inglaterra", in Modern Language Review, Vol. 111 (2016): 1004-28.

“La verdad que adoro es la que niego”: Symbolism and Sophistry in Calderón´s La cisma de Inglaterra", in Bulletin of the Comediantes, Vol. 68.1 (2016): 159-77.

"In Praise of Folly: Re-considering the Functions of Lope de Vega´s Saint´s Play graciosos"  in Bulletin of the Comediantes, Vol. 64.1 (2012): 19-34.

"Performing Political Theory: Juan de Mariana’s Ideal Polity and Lope de Vega´s La vida de san Pedro Nolasco", in On Wolves and Sheep, ed. by Aaron Kahn (Cambridge Scholars Publishing, 2011), pp. 93-112.

Reviews

Mirzam C. Pérez, The “Comedia” of Virginity: Mary and the Politics of Seventeenth-Century Spanish Theater (Waco, TX: Baylor University Press, 2012), in Bulletin of Spanish Studies, Vol. 91 (2014): 1262-64.

Susan L. Fischer, Reading Performance: Spanish Golden-Age Theatre and Shakespeare on the Modern Stage (Woodbridge: Tamesis, 2009), in Hispanic Research Journal, Vol. 11 (2010): 378-79.
Hispanista Histórico: 
No
Hispanista: 
Si