Número 22 (2009) Sumario
María Pilar Agustín Llach: «The effect of reading only, reading and comprehension, and sentence writing in lexical learning in a foreign language: some preliminary results».
Marta Arumí Ribas: «Estudio de las percepciones de los estudiantes de lenguas extranjeras sobre el uso de instrumentos de autorregulación».
Ignacio Arroyo Hernández: «Tensión y cantidad en la corrección fonética con italófonos: una propuesta para el aula de ELE».
Pascual Cantos, Aquilino Sánchez Pérez y Moisés Almela Sánchez: «An attempt to formalize word sense disambiguation: maximizing efficiency by minimizing computational costs».
Raquel Criado Sánchez y Aquilino Sánchez Pérez: «The universal character of the DEC>PRO cognitive sequence in language learning and teaching materials».
Ana Fernández Marrero: «Análisis y aplicación del Currículo de Español como segunda lengua en la Enseñanza Secundaria Obligatoria de España (ESOen Canarias a la luz de las premisas europeas en materia educativa».
Luis Gastón Elduayen: «Topographie politique et 'dépêche' diplomatique: procédure analytique, dramatisation des faits et stratégies énonciatives et pragmatiques».
Jon Hyde: «Towards the characterisation of a specific text type: the dimension of intersentential relations in editorials from El País».
María Amparo Lázaro Ibarrola: «Reformulation and self-correction: testing the validity of correction strategies in the classroom».
Ricardo Mairal Usón y José Carlos Periñán Pascual: «The anatomy of the lexicon within the framework of an NLP knowledge base».
Rosa María Manchón Ruiz: «Individual differences in foreign language learning: the dynamics of beliefs about L2 writing».
Rafael Monroy Casas y Juan Antonio Cutillas Espinosa: «El acento léxico inglés: análisis teóricos y aplicados».
Begoña Núñez Perucha: «On the use of narrative discourse in advertising: hibridity, textual voices and gender identities».
Juan Pablo Rodríguez Prieto: «Acquisitional patterns of t e Spanish copular verbs 'ser' and 'estar': data from L2 beginning learners in favor of the Declarative/Procedural model».
M. Sikorska: «Low applicative datives in Spanish as a second language: acquisition of semantics and morphosyntax».