Elizabeth Scarlett
Nombre:
Elizabeth
Apellidos:
Scarlett
Sexo:
Mujer
Categoría profesional:
Catedrática
Hispanista Emérito:
No
Universidad/Centro de investigación:
SUNY Buffalo
Departamento/Centro:
Romance Languages and Literatures
País:
Estados Unidos
Estado:
Nueva York
Página de internet personal:
Trabajos publicados:
Libros
• Religion and Spanish Film: Luis Buñuel, the Franco Era, and Contemporary Directors. University of Michigan Press, 2014.
• Editora (con Howard. B. Wescott) de Convergencias Hispánicas: Selected Proceedings and Other Essays on Spanish and Latin American Literature, Film, and Linguistics. Newark, Delaware: Juan de la Cuesta–Hispanic Monographs, 2001.
• Under Construction: The Body in Spanish Novels. University Press of Virginia, 1994.
• Editora del 1988 Let’s Go: The Budget Guide to Spain, Portugal, and Morocco. Cambridge and New York: Harvard Student Agencies and St Martin’s Press, 1987.
Artículos y capítulos escogidos
• “Martyrs and Saints of the Spanish Civil War Era: Enshrinement of the Right and Historical Memory.” Rite, Flesh, and Stone: The Matter of Death in Contemporary Spanish Culture, 1959-2020. Vanderbilt University Press, 2021, pp. 97-118.
• “RECording the End Time in Twenty-First-Century Spanish Film.” Hispanic Issues On Line (HIOL) 23 (2019): 184-205.
• “El feminismo en la ficción de Clara Sánchez y de Gómez de Avellaneda.” Analecta Malacitana / AnMal Electrónica 42 (junio 2017): 179-87.
• “The Metaphysics of Espronceda’s Romanticism in El estudiante de Salamanca.” Bulletin of Hispanic Studies 93.1 (2016): 29-44.
• “Pedro Almodóvar and the Professions: The Case of La piel que habito.” Mountain Interstate Foreign Language Conference Review 16 (2012–2014): 81-92.
• “Victors, Villains, and Ghosts: Filmic Intertextuality in Javier Marías’s Mañana en la batalla piensa en mí.” Revista Canadiense de Estudios Hispánicos 28.2 (2004): 391-410.
• “Mapping out the Cartas marruecas: Geographical, Cultural, and Gender Coordinates.” Revista de Estudios Hispánicos 33.1 (1999): 65-83.
• “Pascual Duarte y los asesinos en serie.” Actas del Duodécimo Congreso de la Asociación Internacional de Hispanistas. Vol. 5 (1998): 250-56.
• “Antonio Machado’s Fountains: Archeology of an Image.” MLN 113.2 (1998): 305-323.
• “Buñuel y Galdós: la amistad subversiva en Nazarín.” La Nueva Literatura Hispánica 1.1 (1997): 85-94.
• “Retrato de la joven Rosa Chacel.” Bazar: Revista de Literatura 4 (Fall 1997): 110-116.
• “El Rapto de Europa y Casablanca: Dos dramas de la crisis de la conciencia europea y americana.” Actas del Congreso Internacional Max Aub y el Laberinto Español. Vol. 2. Ayuntamiento de Valencia, 1996, pp. 745-52.
• “Conversación con Antonio Muñoz Molina.” España Contemporánea 7.1 (1994): 69-82.
• Religion and Spanish Film: Luis Buñuel, the Franco Era, and Contemporary Directors. University of Michigan Press, 2014.
• Editora (con Howard. B. Wescott) de Convergencias Hispánicas: Selected Proceedings and Other Essays on Spanish and Latin American Literature, Film, and Linguistics. Newark, Delaware: Juan de la Cuesta–Hispanic Monographs, 2001.
• Under Construction: The Body in Spanish Novels. University Press of Virginia, 1994.
• Editora del 1988 Let’s Go: The Budget Guide to Spain, Portugal, and Morocco. Cambridge and New York: Harvard Student Agencies and St Martin’s Press, 1987.
Artículos y capítulos escogidos
• “Martyrs and Saints of the Spanish Civil War Era: Enshrinement of the Right and Historical Memory.” Rite, Flesh, and Stone: The Matter of Death in Contemporary Spanish Culture, 1959-2020. Vanderbilt University Press, 2021, pp. 97-118.
• “RECording the End Time in Twenty-First-Century Spanish Film.” Hispanic Issues On Line (HIOL) 23 (2019): 184-205.
• “El feminismo en la ficción de Clara Sánchez y de Gómez de Avellaneda.” Analecta Malacitana / AnMal Electrónica 42 (junio 2017): 179-87.
• “The Metaphysics of Espronceda’s Romanticism in El estudiante de Salamanca.” Bulletin of Hispanic Studies 93.1 (2016): 29-44.
• “Pedro Almodóvar and the Professions: The Case of La piel que habito.” Mountain Interstate Foreign Language Conference Review 16 (2012–2014): 81-92.
• “Victors, Villains, and Ghosts: Filmic Intertextuality in Javier Marías’s Mañana en la batalla piensa en mí.” Revista Canadiense de Estudios Hispánicos 28.2 (2004): 391-410.
• “Mapping out the Cartas marruecas: Geographical, Cultural, and Gender Coordinates.” Revista de Estudios Hispánicos 33.1 (1999): 65-83.
• “Pascual Duarte y los asesinos en serie.” Actas del Duodécimo Congreso de la Asociación Internacional de Hispanistas. Vol. 5 (1998): 250-56.
• “Antonio Machado’s Fountains: Archeology of an Image.” MLN 113.2 (1998): 305-323.
• “Buñuel y Galdós: la amistad subversiva en Nazarín.” La Nueva Literatura Hispánica 1.1 (1997): 85-94.
• “Retrato de la joven Rosa Chacel.” Bazar: Revista de Literatura 4 (Fall 1997): 110-116.
• “El Rapto de Europa y Casablanca: Dos dramas de la crisis de la conciencia europea y americana.” Actas del Congreso Internacional Max Aub y el Laberinto Español. Vol. 2. Ayuntamiento de Valencia, 1996, pp. 745-52.
• “Conversación con Antonio Muñoz Molina.” España Contemporánea 7.1 (1994): 69-82.
Asociaciones a las que pertenece:
• Asociación Internacional de Galdosistas (AIG)
• Modern Language Association of America (MLA)
• Feministas Unidas
• Society for Cinema and Media Studies (SCMS)
• Modern Language Association of America (MLA)
• Feministas Unidas
• Society for Cinema and Media Studies (SCMS)
Fuente de información:
Hispanista Histórico:
No
Hispanista:
Si